Результати моніторингу досягнень

дітей дошкільного віку згідно  з оновленим БКДО

за І півріччя 2023 року

 

         СХВАЛЕНО                                                                     ЗАТВЕРДЖУЮ

педагогічною радою                                                         Завідувач

         Полтавського дошкільного                                               Полтавського дошкільного 

         навчального закладу                                                          навчального закладу

(ясла-садок) № 71 «Вишенька»                                       (ясла-садок) № 71 "Вишенька"

Полтавської міської ради                                                  Полтавської міської ради

Полтавської області                                                           Полтавської області

                                                                                                      Світлана ЄВЕНКО

          протокол №_4_ від  27.05.2021

 

       

 

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти

Полтавського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 71 «Вишенька»

 

Полтавської міської ради  Полтавської області

 I.            Загальні положення

1.1  Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 71 «Вишенька»Полтавської міської ради Полтавської області (далі - Положення) розроблено відповідно до вимог статті 41 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VІІІ, Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених Наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 року

№ 01-11/71  (далі МР ДСЯО).

1.2  Педагогічна рада як колегіальний орган управління закладу дошкільної освіти формує систему та затверджує процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності (ст.20 Закону України «Про дошкільну освіту», стаття 20).

1.3  Положення поширюється на всіх працівників закладу дошкільної освіти, які здійснюють професійну діяльність відповідно до трудових договорів, в тому числі і на працівників, які працюють за сумісництвом.

1.4  Термін дії Положення необмежений. Положення діє до затвердження нового.

1.5  Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі - ВСЗЯО) забезпечує завідувач ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» в межах наданих йому повноважень.

1.6  Коригування змісту, зміни та доповнення до цього Положення вносить завідувач за згодою педагогічної ради ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька».

1.7  Критерії ефективності ВСЗЯО:

ü  всебічний розвиток дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних здібностей, культурних потреб, формування у  дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду;

ü  якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька»;

ü  оптимальне матеріально-технічне, психолого-педагогічне, медико-соціальне забезпечення якості організації освітнього процесу;

ü  дієва система управління ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька».

1.8  Компоненти ВСЗЯО:

ü  стратегія (політика);

ü  організаційно-функціональна структура;

ü  процедури внутрішньої системи оцінювання  якості освіти та освітньої діяльності;

ü  критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;

ü  критерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;

ü  умови якісної організації освітнього процесу (умови, за яких стає досяжним належний рівень освіти вихованців закладу);

ü  системи та процеси управління ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька», зокрема інформаційні;

ü  система та механізми забезпечення академічної доброчесності.

1.9. У закладі дошкільної освіти використовуються Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання освітніх та управлінських процесів ЗДО (далі - ОКІ), визначеними МР ДСЯО, які є додатком 1 до цього Положення. Відповідальним за проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів є завідувач ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» .

1.10. Методами збору інформації є:

ü  опитування учасників освітнього процесу (анкетування, індивідуальне інтерв’ю, фокус-групове дослідження);

ü  спостереження (за освітнім середовищем, організацією життєдіяльності, проведенням навчальних занять);

ü  вивчення документації ЗДО.

 1.11. Самооцінювання якості освітніх та управлінських процесів відбувається з використанням рівнів:

ü  перший (високий - 76-100%),

ü  другий (достатній - 51-75%),

ü  третій (вимагає покращення - 26-50%),

ü  четвертий (низький - менше 24%).

ΙI. Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти 

2.1. Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі - Політика) визначає мету й завдання її впровадження та принципи, на яких вона будується.

 

 

Мета Політики ВСЗЯО

 

 

1)   гарантування якості дошкільної освіти здобувачів;

формування довіри суспільства до ПДНЗ (ясла-садок) № 71

«Вишенька»

 

Завдання Політики ВСЗЯО

 

 

1)   організувати освітній процес, який сприяє оптимальному розвитку кожного вихованця, відповідно до його задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб (відповідність якості освіти вихованців Базовому компоненту дошкільної освіти, як державному стандарту, вимогам і (або) потребам батьківської та суспільної громад);

2)   сприяти безперервному професійному зростанню та самореалізації педагогів;

3)   забезпечувати необхідні умови для якісної організації освітнього процесу та інклюзивної освіти;

4)   сприяти розвитку кадрової політики, партнерських відносин усіх учасників освітнього процесу та професійної взаємодії;

5)   запобігати проявам дискримінації, булінгу;

6)   забезпечувати прозорість та інформаційну відкритість діяльності ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька».

 

 

Принципи Політики ВСЗЯО

 

 

1)   Дитиноцентризм. Головний суб'єкт, на якого спрямована освітня дія-льність ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька»– дитина;

2)   Автономність. Самостійність у визначення стратегії і напрямів розвитку ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька», ви­борі форм і методів організації освітнього процесу, які відповідають нормативно-правовим до­кументам, Державному стандарту дошкільної освіти;

3)   Системність. Усі компоненти та функції системи управління діяльністю ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» взаємопов'язані, що створює взаємозалежність між ними;

4)   Цілісність. Єдність усіх видів освітніх впливів на здобувача дошкільної освіти, їх підпо­рядкованості головній меті освітньої діяльності, яка передбачає всебічний розвиток, виховання ї соціалізацію особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання протягом життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності;

5)   Вдосконалення. Потреба постійного вдосконалення освітнього процесу відповідно до зміни внутрішнього та зовнішнього середовища, аналізу даних та інформації про результа­тивність освітньої діяльності;

6)   Партнерство. Взаємодія учасників освітнього процесу, побудована на довірі та повазі, зацікавленості до суб'єктів, освітнього процесу, відповідно до їх поточних та майбутніх потреб, готовності до конструктивної співпраці для досягнення високої якості освітнього процесу;

7)   Відкритість і Прозорість. Процедури системи забезпечення якості освітньої діяльності відкриті та зрозумілі для учасників освітнього процесу;

8)   Гнучкість і Адаптивність. Можливість відповідно до внутрішніх умов та зовнішніх впливів міняти методи управління якістю, отримувати зворотні зв'язки та різні комунікації;

9)   Інновиційність. Здатність продукувати та впроваджувати нові, відсутні у практиці ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» ідеї, технології, методики, пов'язані із забезпеченням якості дошкільної освіти.

 

ІІІ. Організаційно-функціональна структура

 внутрішньої системи забезпечення якості освіти 

3.1. Організаційно-функціональна структура ВСЗЯО – це суб'єкти, які здійснюють або включені у процеси оцінювання якості освіти та інтерпретації отриманих результатів: адміні­страція закладу; тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, групи моніторингу); педагогічна рада.

 

Адміністрація

ПДНЗ

(ясла-садок) № 71 «Вишенька»

 

1)   формує блок локальних актів, що регулюють функціонування ВСЗЯО закладу дошкіль­ної освіти і додатків до них, представляє їх на засіданні педагогічної ради, після схвалення пе­дагогічною радою, керівник затверджує і контролює їх виконання;

2)   готує пропозиції, спрямовані на вдосконалення ВСЗЯО у ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька», бере участь у заходах щодо змісту пропозицій;

3)   організовує проведення у ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» контрольно-оцінних процедур;

4)   забезпечує умови для підготовки педагогів ПДНЗ (ясла-садок)

№ 71 «Вишенька» батьків або інших законних представників дітей, громадських експертів до здійснення контрольно-оцінних процедур;

5)   організовує та здійснює систему моніторингу якості освіти: збір, обробку (аналіз), збе­рігання та надання інформації про стан і динаміку розвитку на рівні ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька»;

6)   формує інформаційно-аналітичні матеріали за результатами оцінки якості освіти та на­дає інформацію про якість освіти на різні рівні системи управління (педагогічна рада, загальні збори колективу тощо);

7)   ухвалює управлінські рішення щодо розвитку якості освіти на основі аналізу результа­тів, отриманих в процесі реалізації ВСЗЯО.

 

 

 

 

Тимчасові структури

(творчі ініціативні групи педагогів, група моніторингу)

 

1)   розробляють або формують методики оцінки якості освіти за напрямами діяльності ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» параметри, критерії та показники, методи та форми;

2)   беруть участь в експертизі динаміки розвитку вихованців та рівня професійної компе­тентності педагогів ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька»;

3)   формують пропозиції для адміністрації з вироблення управлінських рішень за резуль­татами внутрішньої оцінки якості освіти на рівні ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька».

 

 

Педагогічна рада

 

 

1)   діє в межах повноважень, визначених нормативно-правовими актами;

2)   розглядає, ухвалює та оцінює основні питання діяльності ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька»;

3)   ухвалює рішення щодо питань функціонування ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька», оновлення змісту освіти в зв'язку з появою нових стандартів освіти; підвищення рівня професіоналізму пе­дагогів через впровадження нових освітніх технологій; підвищення якості освіти на основі ана­лізу результатів, отриманих у процесі оцінки якості.

 

 

IV. Процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти

та освітньої діяльності

4.1. Процедурами ВСЗЯО є внутрішній контроль якості освітньої діяльності (далі – Контр­оль) та внутрішній моніторинг якості освіти (далі – Моніторинг), які дають змогу здійснювати систематичний аналіз якості організації освітнього процесу, його ресурсного забезпечення, ре­зультатів.

4.2. Процедури ВСЗЯО спрямовані на:

ü  удосконалення планування та організації освітнього процесу, спрямованого на розви­ток компетентності здобувані в освіти;

ü  посилення кадрового потенціалу закладу освіти та формування системи методичної роботи, яка сприяє підвищенню професійної кваліфікації педагогічних працівників;

ü  формування й удосконалення необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та підтримки у здобуванні освіти ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька»;

ü  розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освіт­нім процесом;

ü  максимальне усунення ефекту неповноти і неточності інформації про якість освіти, як на етапі планування освітніх результатів, так і на етапі оцінки ефективності освітнього процесу по досягненню відповідної якості освіти.

4.3. Процедура Контролю у ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» визначається логічним та доцільним об’єднанням його видів (тематичний, підсумковий, фронтальний, оперативний) та змісту. Під час планування контролю застосовується технологічний прийом – розробляються циклогра­ми, відповідно до методичних рекомендацій.

4.4. Процедура Моніторингу будується відповідно до визначених у ПДНЗ

(ясла-садок) № 71 «Вишенька» напрямів.

4.5. Для процедури Контролю та Моніторингу з урахуванням напрямів, тем та змісту доби­раються доцільні методи (1.10) та джерела отримання інформації.

4.6. Моніторинг є методом та формою Контролю.

4.7. Результати процедур Контролю та Моніторингу оприлюднюються у формі:

ü  аналітичної доповіді на засіданні педагогічної ради;

ü  звіту керівника на загальних зборах (конференції) колективу;

ü  проблемного аналізу – комплексне самооцінювання функціонування та розвитку за­кладу дошкільної освіти у Програмі розвитку;

ü  аналізу підсумків діяльності ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» за навчальний рік та оздоровчий період – щорічне самооцінювання.

4.8. Комплексне самооцінювання функціонування та розвитку ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» здійснюється відповідно до ОКІ (МР ДСЯО). Проблемний аналіз комплексного самооцінювання є основою для розроблення Програми розвитку закладу (здійснюється один раз на п’ять років).

4.9. Щорічне самооцінювання підсумків діяльності ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» за навчальний рік та літній період здійснюється за блоковою системою аналізування. Підсумковий аналіз є першим розділом Плану роботи ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» на навчальний рік та літній період, а також основою для його розроблення.

4.10. План роботи ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» на навчальний рік та оздоровчий період є програ­мою реалізації процедур ВСЯЗО.

4.11. Документи та матеріали, які засвідчують системність реалізації процедур ВСЗЯО:

 

 

 

Документи

 

 

1.    Програма розвитку ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька»

на п'ять, років;

2.    План роботи на навчальний рік та оздоровчий період;

3.    План роботи педагога щодо організації освітнього процесу;

4.    Протоколи педагогічної ради, загальних зборів колективу тощо;

5.    Накази керівника.

 

 

 

Матеріали

 

 

1)   проблемний (комплексний) аналіз;

2)   аналіз підсумків діяльності ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» на навчальний рік та оздоровчий період;

3)   циклограма внутрішнього контролю ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» на навчальний рік;

4)   методика(и) моніторингових досліджень за напрямами діяльності.

 

 

V. Механізми оцінювання здобувачів дошкільної освіти

 

5.1. Моніторинг індивідуального розвитку дає змогу визначити рівень компетентнос­ті вихованців відповідно до змісту освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти.

5.2. Очікувані результати навчання здобувачів дошкільної освіти визначені в освітніх програмах, за якими організовано освітній процес у ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» (ст.23 Закону України «Про дошкільну освіту»).

5.3. Методику моніторингу індивідуального розвитку здобувачів дошкільної освіти – процеси, параметри, критерії, інструменти та методи – затверджує педагогічна рада строком на п'ять років, зберігається в групах і методичному кабінеті у теках відповідно до вікової кате­горії здобувачів освіти.

5.4. Періодичність проведення моніторингу – два рази на рік:

ü  на початку навчального року (вересень) – проводиться з метою виявлення рівня роз­витку дітей та коригування освітнього процесу по розділах освітньої програми з тими дітьми, які потребують індивідуальної роботи;

ü  у кінці навчального року (квітень – травень) – з метою порівняльного аналізу ре­зультатів на початок і кінець року.

   Можливе додаткове обстеження (в січні) особливостей динаміки розвитку тієї чи іншої ди­тини.

5.5. Інформація, отримана у процесі моніторингу з подальшим її аналізом, с основою для ухвалення управлінських рішень про підвищення ефективності освітнього процесу.

5.6. Моніторинг проводять вихователі, «вузькі» фахівці – музичні керівники. Психологічну діагностику розпізнавання психічних процесів, станів, рис і якостей особистості проводить практичний психолог, стану фізичного здоров'я здійснює медичний персонал. За потребою діагностичні процедури може про­водити вихователь-методист ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька».

5.7. Педагоги аналізують результати моніторингу, визначають рівень ефективності педа­гогічних впливів стосовно кожної дитини, вибудовують картину індивідуальної траєкторії роз­витку і оцінюють єдину картину в віковій групі загалом. Роблять висновки і розробляють своє­часні коригувальні дії .

   Підсумки Моніторингу дають можливість бачити індивідуальні та групові результати ор­ганізованого педагогами освітнього процесу. Оброблені результати такого аналізу є основою конструювання освітнього процесу на новий навчальний рік, виведення річних завдань тощо.

5.8. Вихователь-методист на основі висновків педагогів розробляє аналітичну довід­ку, в якій визначає причини недостатньо високого рівня освоєння програмного матеріалу за освітніми лініями; формулює рекомендації щодо вдосконалення освітнього процесу на но­вий навчальний рік та особливостей коригування перспективного плану освітнього процесу у групах.

5.9. Аналітична довідка за результатами Моніторингу вводиться у склад підсумкового ана­лізу діяльності ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» за навчальний рік, обговорюється на засіданні педа­гогічної ради, що впливає на визначення річних завдань діяльності на новий навчальний рік.

5.10. Проведення процедур Моніторингу фіксуються у Плані роботи ПДНЗ

(ясла-садок) № 71 «Вишенька».         

VI. Механізми оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників

6.1. Оцінювання професійної діяльності педагогів ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» відбуваються під час атестацій та міжатестаційного періоду.

6.2. Оцінювання професійної діяльності педагогів під час атестаційного періоду:

  6.2.1. Атестаційний період визначається навчальним роком, в який передбачена атестація педагогічного працівника. У цей період відповідно до індивідуального плану підготовки та про­ходження атестації здійснюється система заходів, спрямованих на комплексне оцінювання пе­дагогічної діяльності педагогічних працівників ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька», яке передбачає розгляд матеріалів з досвіду ро­боти, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації. Необхідною умовою об'єктивного оцінювання є все­бічний аналіз освітнього процесу, організованого педагогом, який атестується, вивчення думки батьків та колег тощо.

  6.2.2. Характеристика діяльності педагога відповідної кваліфікації визначається відповід­но до Порядку підвищення кваліфікації,

  6.2.3. Педагог, який атестується, здійснює самоаналіз професійної діяльності за критеріями, визначеними з урахуванням критерій та індикаторів додатку 1 до Методичних рекомендацій ДСЯО:

ü  особливості планування освітнього процесу (форми, види, зміст, ступінь самостійності);

ü  створення динамічного предметно-просторового розвивального середовища, спрямованого на розвиток компетентностей дітей;

ü  застосування сучасних технологій та методик в освітньому процесі, спрямованих на оволодіння дітьми компетентностями та наскрізними уміннями;

ü  створення та використання власних освітніх освітніх ресурсів;

ü  забезпечення умов емоційного благополуччя та комфортного перебування дітей у групі;

ü  створення соціальних ситуацій розвитку дитини (активізація спілкування дитини з дорослими та однолітками, розвиток мовленнєвих та комунікативних навичок);

ü  результативність організації освітнього процесу (динаміка розвитку базових якостей дітей);

ü  забезпечення власного професійного розвитку та підвищення кваліфікації (у тому числі участь у методичній роботі закладу);

ü  партнерська взаємодія з педагогічними працівниками

ü  співпраця з батьками та сприяння до зворотнього зв'язку (рівень та форми залучення в освітній процес)

  6.2.2. Діагностичмий матеріал оцінювання індивідуального розвитку професійної компе­тентності педагога – процеси, параметри, критерії, інструменти та методи – затверджує педа­гогічна рада строком на п'ять років, зберігається у методичному кабінеті.

6.3. Оцінювання професійної діяльності педагогів у міжатестаційний період.

  6.3.1. Оцінювання професійної діяльності педагогів у міжатестаційннй період відбуваєть­ся відповідно до Плану роботи ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» на навчальний рік та оздоровчий період у процесі тематичного, підсумкового контролю.

  6.3.2. Критерії та методи оцінювання професійної діяльності педагогів під час тематично­го контролю розробляються з урахуванням обсягу та змісту теми вивчення.

  6.3.3. Під час підсумкового контролю за результатами діяльності ПДНЗ

(ясла-садок) № 71 «Вишенька» за навчальний рік здійснюється анкетування педагогів з метою визначення їхніх професійних потреб, прогно­зування методичної роботи, що дає змогу розробити індивідуальний проєктний план розвитку професійної компетентності для кожного педагога та окреслити пріоритети діяльності закладу на наступний навчальний рік.

  6.3.4. Методика формування індивідуального проєктного плану розвитку професійної компетентності педагога як форма самоаналізу здійснюється відповідно до методичних реко­мендацій, за потребою затверджує педагогічна рада.

  6.3.5. Анкети педагогів для прогнозування методичної роботи та узагальнені матеріали ін­дивідуальних проектних планів розвитку педагогів зберігаються у методичному кабінеті.

6.4. Результатом оцінювання професійної компетентності педагога в атестаційний період є підсумки атестації відповідно до Порядку підвищений кваліфікації. Результатом оцінювання у міжатестаційний період є побудова індивідуального проєктного плану розвитку професійної компетентності педагога на навчальний рік, в якому передбачена цілеспрямована методична до­помога.

6.5. Документи, які засвідчують проведення процедур оцінювання професійної діяльності педагогіяних працівників:

ü  План роботи ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» на навчальний рік та оздоровчий період;

ü   Індивідуальний план підготовки та проходження атестації;

ü  протоколи засідання педагогічної ради, атестаційної комісії, атестаційний лист;

ü  накази керівника.

VII. Умови якісної організації освітніх і управлінських процесів

(освітнє середовище) 

7.1. Для якісної організації освітнього процесу у ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» забезпечуються необхідні умови: матеріально-технічні, навчально-методичні; психолого-педагогічні, медико-соціальні та інклюзивної освіти:

7.1.1. Матеріально-технічні умови. Відповідність будівлі, приміщень та території вимогам щодо безпечності, доступності, комфортності та оснащеності; дотримання вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.

7.1.2. Навчально-методичні умови. Створення освітнього простору групових приміщень та інших основних приміщень, яке забезпечує реалізацію завдань освітньої програми та мотивує здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетентності; є безпечним, доступним, комфортним.

7.1.3. Психолого-педагогічні умови. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації; в якому спрямована робота з надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу та організації ефективної співпраці з працівниками з питань підтримки психологічного комфорту у закладі та забезпечення емоційного благополуччя здобувачів дошкільної освіти.

7.1.4. Медико-соціальні умови. Забезпечення ефективного механізму медичного обслуговування здобувачів дошкільної освіти; організації системи роботи з фізичного розвитку та зміцнення здоров’я здобувачів дошкільної освіти; якісного харчування здобувачів дошкільної освіти.

7.1.5. Умови інклюзивної освіти. Створення освітнього середовища, в якому реалізуються права дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціальна адаптація та підготовка до отримання наступного рівня освіти.

7.2. Критерії комплексного самооцінювання наявності необхідних умов для якісної організації освітнього процесу (далі - Умови) визначаються відповідно до визначених умов.

7.3. З метою системного щорічного самооцінювання Умов формуються циклограми (технологічні картки), в яких визначено критерії відповідно до законодавчих актів з цих питань, та які є робочим документом керівника ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька».

7.4. Оперативна інформація про забезпечення Умов висвітлюється на засіданнях адміністративної наради при керівникові.

7.5. Узагальнена інформація про забезпечення Умов обговорюється під час засідань педагогічної ради, інших органів самоврядування.

7.6. Документи, які засвідчують проведення процедур оцінювання щодо забезпечення Умов:

üПрограма розвитку закладу дошкільної освіти (комплексний аналіз);

üПлан роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період (щорічний аналіз);

üАкти готовності;

üпротоколи засідань педагогічної ради, інших органів самоврядування;

üнакази керівника.

VIII. Cистеми та процеси управління ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» 

8.1. Система управління ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька», складається з функцій (аналізування – інформаційно-аналітична, мотиваційно-цільова; планування – планово-прогностична; організаційна - координувально-виконавська; контрольна – оцінювально-діагностична; регулювальна – регулювально-корекційна), які взаємопов’язані та передбачають основні наскрізні процеси.

8.2. Критеріями якості наскрізних процесів управління є:

ü  визначеність системи планування та організації діяльності закладу дошкільної освіти;

ü  ефективність кадрової політики;

ü  прозорість та інформаційна відкритість діяльності закладу дошкільної освіти (розвиток інформаційних систем);

ü  діяльність та конструктивність рішень колегіального органу управління та органів громадського самоврядування.

 

Визначеність системи планування та організації діяльності закладу дошкільної освіти

 

1. Сформована стратегія – Програма розвитку ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька», яка відпові­дає особливостям та умовам діяльності закладу є структурованою за напрямами ді­яльності, чіткою іі вимірюваною, в якій відстежуеться перспективність та спрямованість на підвищення якості освітньої діяльності.

   Про результати реалізації Програми розвитку звітує директор на засіданні педагогічної ради, загальних зборах (конференції) колективу. Проєкт нової Програми розвитку розробляє творча група учасників освітнього процесу на основі комплексного самооцінювания, проєкт об­говорюється та схвалюється на засіданні педагогічної ради, затверджує керівник.

2. Сформована тактика діяльності – План роботи ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» на на­вчальний рік та оздоровчий період (можуть формуватися окремими планами):

üураховані визначені у Програмі розвитку перспективні заходи;

üпобудована на засадах аналізу підсумків діяльності (щорічного самооцінювання) закла­ду дошкільної освіти за минулий період;

üструктура та зміст висвітлює систему роботи усіх структур закладу на вирішення річ­них завдань та процесів його якісного функціонування та розвитку;

üдо розроблення залучено працівників закладу та батьків здобувачів дошкільної освіти.

   Результати роботи закладу відповідно Плану розглядаються на засіданнях педагогічної ради. План обговорюється та схвалюється на засіданні педагогічної ради, затверджує керівник.

3. Визначена система планування освітнього процесу усіх педагогів ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька».

Види, форма та особливості змістових компонентів планів педагогів сформовано у методичних рекомендаціях чи у Положенні про планування освітнього процесу, схвалених педагогічною радою ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька».

 

 

Ефективність

кадрової політики

1)    укомплектованість кадрами, освітній рівень педагогів; рівень кваліфікації (динаміка зростання числа працівників, які пройшли курси підвищення кваліфікації); динаміка зростання професійної компетентності, категорійності;

2)    створення умов для постійного підвищення кваліфікації, впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процес, залучення до участі педагогів у експериментальній діяльності;

3)    обговорення питань підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи на засіданні педагогічної ради;

4)    цілеспрямований методичний супровід професійного зростання педагогів;

5)    відзначення, матеріальне та моральне заохочення педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності;

6)    координування діяльності та взаємин педагогів щодо прийняття та реалізації рішень, делегування окремих функцій управління;

7)    формування та розвиток корпоративної культури, відображення у нормативних документах: Правилах внутрішнього розпорядку, Колективному договорі

Прозорість та інформаційна відкритість діяльності закладу дошкільної освіти (розвиток інформаційних систем)

1)    Сформованість системи інформаційного забезпечення управління ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» (наявність бази даних про вихованців та працівників закладу, використання системи електронного документообігу, застосування технологічних карт для збору, аналізу інформації та прийняття управлінського рішення відповідно до визначених Положенні критеріїв).

2)    Наявність та використання загальнодоступних інформаційних ресурсів (стенди, сайт). Зміст інформації про діяльність є відповідним вимогам законодавства. Інформація регулярно поповнюється й вчасно оновлюється.

3)    Наявність форм зворотного зв'язку, які вчасно обробляються та враховуються у діяльності.

Діяльність та конструктивність рішень колегіального органу управління та органів громадського самоврядування

 

1)    Діє вищий орган громадського самоврядування – загальні збори (конференція) ко­лективу та батьків.

2)    Діє орган самоврядування працівників закладу.

3)    Діє орган батьківського самоврядування.

4)    Органи громадського самоврядування діють відповідно до законодавства.

5)    Освітні та соціальні ініціативи, висунуті чинними органами, підтримуються керівництвом.

 

ІХ. Система й механізми забезпечення академічної доброчесності 

9.1. Педагогічні працівники дотримуються вимог академічмої доброчесності:

ü  посилаються на джерела інформації, якщо використано сторонні ідеї, розробки, твер­дження, відомості;

ü  виконують норми законодавства про авторське право й суміжні права;

ü  надають достовірну інформацію про методики й результати досліджень, джерела використаної інформації, власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу)

діяльність;

ü  визначають дотримання академічної доброчесності дітьми;

ü  об’єктивно оцінюють результати освітнього процесу та якості дошкільної освіти

ді­тей.

9.2. Педагогічні працівники обізнані щодо видів порушення академічної доброчесності.

ü  обман – неправдиве інформування щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяль­ності чи організації освітнього процессу (академічний плагіат – представлення результатів наукової діяльності інших осіб як результатів власного дослідження, а також відтворення текстів інших авторів без зазначення авторства; самоплагіат – представлення своїх уже опублікованих наукових результатів як но­вих; фабрикація – вигадування інформації, що використовується в освітньому процесі; фальсифікація – зміна чи модифікація інформації, яка стосується освітнього про­цесу; списування – використання під час письмових робіт зовнішніх джерел інформації, крім дозволених);

ü  хабарництво – надання або отримання коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких ін­ших благ чи пропозиція щодо цього, щоб отримати переваги в освітньому процесі;

ü  необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів на­вчання.

9.3. Відповідальність педагогічних працівників щодо порушення академічної доброчеснос­ті, які встановлена Законом України «Про освіту»:

ü  позбавляються наукового (освітньо-творчого) ступеня чи вченого звання, педагогічно­го звання, кваліфікаційної категорії;

ü  отримують відмову у присвоєнні ступенів, звань та категорій;

 

ü  втрачають право працювати у деяких закладах або займати деякі посади

         СХВАЛЕНО                                                                     ЗАТВЕРДЖУЮ

педагогічною радою                                                         Завідувач

         Полтавського дошкільного                                               Полтавського дошкільного 

         навчального закладу                                                          навчального закладу

(ясла-садок) № 71 «Вишенька»                                       (ясла-садок) № 71 "Вишенька"

Полтавської міської ради                                                  Полтавської міської ради

Полтавської області                                                           Полтавської області

                                                                                                      Світлана ЄВЕНКО

 

          протокол №_4_ від  27.05.2021

ПОЛОЖЕНННЯ

 про групу забезпечення функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти

                                                              (група ВСЗЯО)

Полтавського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 71 «Вишенька»

Полтавської міської ради Полтавської області

І. ГАЛУЗЬ ВИКОРИСТАННЯ

   Це Положення встановлює основні завдання, функції, права, обов'язки, склад, відповідаль-ність, організацію і порядок роботи, обов'язки членів групи забезпечення функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі - група ВСЗЯО).

ІІ. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

   2.1 Група ВСЗЯО - складається з творчих, прогресивних педагогів та інших працівників ПДНЗ, які зацікавлені у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти як інструменту управління якістю освіти в ПДНЗ (ясла-садок) №71 «Вишенька».

   2.2. Склад групи ВСЗЯО визначається та затверджується керівником закладу, у разі потреби упродовж навчального року вносяться зміни до персонального чи кількісного складу.

   2.3. У своїй діяльності група ВСЗЯО керується вимогами законодавчих і нормативних актів, наказами та розпорядженнями директора, державними стандартами, керівними і методичними документами з розробки та впровадження внутрішньої системи запровадьження якості освіти.

   2.4. Група ВСЗЯО не є структурним підрозділом закладу. Члени групи виконують свою діяльність в області забезпечення внутрішньої якості освіти незалежно від посадових обов'яз-ків.

   2.5. Режим робочого часу, виробничі, трудові і соціально-економічні питання визначаються правилами внутрішнього трудового розпорядку, дія яких поширюється на всю групу ВСЗЯО.

ІІІ. СКЛАД ГРУПИ

  3.1.  До складу групи входять: керівник групи і члени групи.

  3.2. Керівництво групою ВСЗЯО здійснює керівник групи, який призначається наказом директора і є відповідальною собою за організацію розроблення і функціонування системи забезпечення якості освіти в ПДНЗ (ясла-садок) № 71 «Вишенька» про всі обставини директору.

ІV. ФУНКЦІЇ  ГРУПИ:

  Група ВСЗЯО здійснює такі функції:

·   розробляє, формує методики оцінки якості освіти за напрямами діяльності закладу дошкільної освіти;

·   визначає параметри, критерії та показники оцінювання;

·   бере участь в експертизі динаміки розвитку вихованців та рівня професійної компетентності педагогів закладу дошкільної освіти;

·   формує пропозиції для адміністрації з вироблення управлінських рішень за результатами внутрішньої оцінки якості освіти на рівні закладу дошкільної освіти.

V. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА  ПОРЯДОК РОБОТИ ГРУПИ

   5.1 Засідання групи проводяться не рідше одного разу на квартал в період розробки та впровадження системи, і не рідше одного разу на півріччя в період функціонування системи.

   У період між засіданнями члени групи крім виконання своїх безпосередніх посадових обов'язків займаються збором, систематизацією і обробкою інформації щодо запропонованих питань, а також виконанням рішень групи.

   Попередня дата і час чергового засідання групи встановлюється та узгоджується на попередньому засіданні і може бути уточнена за п'ять днів до наміченої. Переносити терміни чергового засідання групи має право тільки керівник.

   Засідання групи вважається тим, що не відбулося, у разі відсутності керівника групи, або будь-якого з членів групи, який має пряме відношення до даного питання.

   5.2 Робота групи організується так: не пізніше трьох днів до чергового засідання групи керівник групи складає порядок денний засідання і здійснює ознайомлення з нею членів групи. До порядку денного включаються питання, передбачувані для розгляду, включаючи розгляд виконання рішень попередніх засідань групи. На порядку денному відбивається дата, час і місце проведення засідання групи. Форма порядку денного засідання групи наведена в додатку № 1.

   5.3 Рішення на засіданні групи приймаються спільно, проте право прийняття остаточного рішення залишається за керівником групи.

   Всі рішення, доручення, відповідальні за виконання рішень, терміни виконання, особливі думки заносяться в протоколи засідання групи, який оформляє керівник групи. Форма протоколу засідання групи наведена в додатку № 2 даного положення.

   Протокол засідання групи повідомляється членам групи або іншим працівникам закладу, які відповідальні за виконання рішень зазначених в протоколи засідання групи.

 

VІ. ПРАВА

Члени групи ВСЗЯО мають право:

  • вносити пропозиції керівництву закладу з розробки, впровадження та функціонування ВСЗЯО;
  • брати участь в організації підготовки та підвищення кваліфікації персоналу по ВСЗЯО.

VІІ. ОБОВ'ЯЗКИ 

Члени групи ВСЗЯО зобов'язані:

  • бути присутнім на всіх засіданнях групи, за винятком поважних причин відсутності;
  • враховувати думку інших членів групи;
  • виконувати розпорядження координатора групи, що стосуються ВСЗЯО;
  • надавати повну та об'єктивну інформацію з даного питання, в рамках своєї компетенції;
  • уникати конфліктних ситуацій з іншими членами групи;
  • виконувати в повному обсязі функції, які покладені на групу ВСЗЯО цим Положенням;
  • своєчасно і якісно виконувати встановлені керівником групи завдання;
  • виконувати вимоги законодавчих та нормативних актів;

VІІІ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

8.1 Всю повноту відповідальності за якість і своєчасність виконання функцій, покладених цим Положенням на групу ВСЗЯО, несе керівник групи ВСЗЯО.

8.2 Керівник групи ВСЗЯО здійснює контроль над роботою співробітників і вживає заходів впливу у разі невиконання ними обов'язків.

8.3 Ступінь відповідальності інших членів групи ВСЗЯО встановлюється посадовими інструкціями.

ІХ. ВЗАЄМОДІЇ

 

Група ВСЗЯО взаємодіє з іншими працівниками закладу, учасниками освітнього процесу в цілому.